a | Matematik, fen ve mühendislik bilgisini bilgisayar mühendisliği alanına uygulama becerisi |
| a1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini edinme |
| | PC.a1 | matematik ile ilgili soruları cevaplar |
| | PC.a2 | fen ve mühendislik ile ilgili soruları cevaplar |
| a2 | Matematik bilgisini uygulama |
| | PC.a3 | bilgisayar mühendisliği problemlerine analitik ve sayısal çözümler bulmak için matematik ilkelerini kullanır |
| | PC.a4 | verilen bir problem için uygun matematiksel metodları/yaklaşımları seçer |
| a3 | Fen ve mühendislik bilgisini uygulama |
| | PC.a5 | bilgisayar mühendisliği problemlerini modellemek ve çözmek için fen ve mühendislik ilkelerini uygular |
b | Deneyleri tasarlama ve yürütmenin yanı sıra deney verilerini yorumlama becerisi |
| b1 | Deneyleri tasarlama |
| | PC.b1 | değişkenleri, uygun ekipmanları, test aparatlarını, modeli vb. seçer |
| | PC.b2 | çıktının veya alternatifin değerlendirileceği etkin ölçüm yöntemini seçer |
| b2 | Deneyleri yürütme |
| | PC.b3 | veri toplamak için uygun ölçüm tekniklerini seçer |
| | PC.b4 | deneyin tekrar edilmesi ihtimalinden dolayı deney prosedürleri belgelendirir. |
| b3 | Veriyi analiz etme |
| | PC.b5 | veriyi analiz etmek için uygun araçları (istatistiksel veya grafiksel gibi) seçer ve kullanır. |
| b4 | Veriyi yorumlama |
| | PC.b6 | sonuçları başlangıç hipotezine göre yorumlar. |
c | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar içinde istenen ihtiyaçları karşılamak için bir sistem, bileşen veya süreç tasarlama becerisi |
| c1 | Belirtilen gereksinimleri tanımlama ve fonksiyonel gereklilikler ve sınırlamaları belirleme |
| | PC.c1 | problemin kapsamını tanımlar ve ihtiyaçlara göre gereklilikleri belirler |
| | PC.c2 | kısıtları ve gereksinimleri karşılayan uygun yöntemleri seçer |
| c2 | Tasarım geliştirme |
| | PC.c3 | uygun tasarım yöntemlerini uygular |
| | PC.c4 | yazılım sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar |
| | PC.c5 | donanım sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar |
| | PC.c6 | tüm tasarımı uygun araçlarla gösterir |
| c3 | Tasarımın uygulanması |
| | PC.c7 | tasarıma dayananan bir çözüm/prototip geliştirir |
| c4 | Geliştirilen çözümün test edilmesi ve onaylanması |
| | PC.c8 | test senaryolarını ve stratejileri tanımlar |
| | PC.c9 | hataları ayıklar ve tespit edilen hataları düzeltir |
d | Mevcut bir yapı veya sistemi eleştirel bir tavırla gözlemleyebilme ve inceleyebilme, nihayetinde bu yapıyı düzeltebilme veya geliştirebilme yeteneği |
| | PC.d1 | işlevselliğini analiz etmek için mevcut bir donanım/yazılım sistemini gözlemler |
| | PC.d2 | farklı olası durumları kapsayan iyi seçilmiş girdilerin verildiği durumlarda çıktıyı analiz eder |
| | PC.d3 | sistemin kusurlarını bulur ve düzeltir |
| | PC.d4 | sistemi gereksinimler doğrultusunda geliştirir |
e | Çok disiplinli takımlarda çalışabilme yeteneği |
| | PC.e1 | uzun vadeli bir grup veya çok disiplinli proje takımında takım üyesi olarak etkin bir şekilde yer alır. |
| | PC.e2 | takım içinde sorumluluklar alır ve bu sorumlulukları yerine getirir. |
| | PC.e3 | fikirlerin geliştirilmesine katkıda bulunur |
| | PC.e4 | başkalarından gelen gözden geçirme veya geliştirme geri bildirimlerini dikkate alır |
f | Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
| | PC.f1 | bir bilgisayar mühendisliği problemini tanımlar |
| | PC.f2 | bir bilgisayar mühendisliği probleminin bileşenlerini biçimsel olarak tanımlar |
| | PC.f3 | bir bilgisayar mühendisliği problemi için çözüm geliştirir |
g | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı |
| | PC.g1 | mesleki mühendislik pratiğine rehberlik eden etik kurallarının farkındadır |
| | PC.g2 | bir kararla ilgili etik konuları belirler ve tanımlar |
| | PC.g3 | uygulamadaki bir durumu mesleki etik kurallarını ve gerçekleri kullanarak değerlendirir ve yargılar |
h | Etkili iletişim kurabilme becerisi |
| h1 | Bilgi, kavram ve fikirleri yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek |
| | PC.h1 | uygun bir format ve dilbilgisi kullanarak belge hazırlar ve alıntılar da dahil olmak üzere disipline özgü kuralları kullanır. |
| h2 | Bilgi, kavram ve fikirleri sözlü olarak etkili bir şekilde iletmek |
| | PC.h2 | iyi organize edilmiş mantıklı bir sözlü sunumu planlar, hazırlar ve sunar; plans, prepares, and delivers a well-organized, logical oral presentation; soru sorulduğunda cevaplar |
| h3 | Bilgi, kavram ve fikirleri grafiklerle iletmek |
| | PC.h3 | yazılı ve sözlü sunumlarda profesyonel grafikler kullanır |
i | Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkisini kavrayabilmek için gerekli olan geniş kapsamlı eğitime sahip olma |
| | PC.i1 | bir mühendislik çözümünün sahip olabileceği çeşitli etkileri listeler |
| | PC.i2 | toplum, kültür ve küresel toplum da dahil olmak üzere toplumsal bir bağlamın anlaşılması ile ilgili anahtar terimleri tanımlar |
| | PC.i3 | küresel bir problemin mühendislik yönlerini tanır |
j | Yaşam boyunca öğrenmeye olan ihtiyacın farkında olabilme, öğrenmeye bağlı kalabilme yeteneği |
| j1 | Öğrenilmesi gerekilenler konusunda farkındalık gösterme |
| | PC.j1 | gerçek bir projede neyin öğrenilmes gerektiğini belirler |
| j2 | Yaşam boyunca öğrenmeye bağlı kalabilme yeteneği |
| | PC.j2 | öğrenme planını gerçek bir araştırma projesine ve/veya bağımsız öğrenme fırsatına uygular |
| | PC.j3 | seminerlere ve eğitim faaliyetlerine katılır |
k | Güncel konular hakkında bilgi sahibi olma |
| | PC.k1 | mühendislik problemlerini potansiyel çevresel etki sorunları ile tanımlar |
| | PC.k2 | başlıca sosyo-ekonomik konuları listeler ve tanımlar |
| | PC.k3 | ulusal veya uluslararası düzeydeki başlıca politik konuları listeler ve tanımlar |
l | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, marifetleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi |
| | PC.l1 | bir mühendislik sisteminin performansını izlemek ve/veya bir mühendislik tasarımı oluşturmak için mühendislik tekniklerini, marifetlerini ve araçları kullanır |
| | PC.l2 | karar vermek için gerekli olan bilgileri edinebilmek için mühendislik tekniklerini, marifetlerini ve araçları kullanır |
| | PC.l3 | belirli bir mühendislik görevi için uygun teknikleri ve araçları seçer |
m | Değişen koşullara uyum sağlama yeteneği |
| | PC.m1 | yeni araçlara ve yaklaşımlara uyum sağlar |
| | PC.m2 | bir çalışma grubunda farklı roller üstlenir. |
| | PC.m3 | gelişmekte olan alanların farkında olur ve onlara uyum sağlar |