Research in Gaming using AI based Computational Modeling | Seminer

by Fahrettin Ay | Kas 28, 2021
Prof. Dr. Steve DiPaola'nın 29 Kasım Pazartesi saat 21:00'de vereceği seminere ilgilenen herkes davetlidir.
Oyun ve Etkileşim Teknolojileri Programı seminerleri kapsamında Prof. Dr. Steve DiPaola, 29 Kasım 2021 Pazartesi günü, Zoom üzerinden "Research in Gaming using AI based Computational Modeling" başlıklı bir seminer verecektir. Seminere ilgilenen herkes davetlidir.

KonuResearch in Gaming using AI based Computational Modeling
Konuşmacı: Prof. Dr. Steve DiPaola, Simon Fraser University
Tarih: 29 Kasım 2021, 21:00
Meeting ID: 923 2519 2733
Passcode: 263273

Seminer Konusu:
Steve DiPaola will demonstrate the work of his research lab (iVizLab) which takes on areas of research considered on the edge for computer software - such as how humans are creative, how humans expressive themselves:  through  facial expression, voice, body gesture, design and the arts; using computational AI and knowledge modeling. Many of the systems are used in health, industry and entertainment such as his AI facial system for the EA game "The Sims". Recently his work on modeling how human creativity works and can be modeled in a computer algorithm was showcased in the journal Nature.
 
Kısa Özgeçmiş: 
Steve DiPaola, active as an artist and a computer scientist is past director of the Cognitive Science Program at SFU, and leads the iVizLab, a research lab that strives to make computational systems bend more to the human experience by incorporating biological, cognitive and behavior knowledge models. He has held leadership positions at leading edge companies including Electronic Arts, and Saatchi Innovation. His digital artwork is shown internationally including the MOMA, MIT Museum, The Smithsonian and Whitney Museum of Art.


İTÜ Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi

bf-hakkimizda
İstanbul Teknik Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği eğitimi, 1980 yılında Elektrik-Elektronik Fakültesi bünyesinde kurulan Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü ile başlamıştır. Çağın gereklerine daha uygun bir eğitim verebilmek amacıyla, 1997 yılında Bilgisayar Mühendisliği aynı fakültenin bir bölümü olarak yeniden yapılanmıştır. 2010 yılında Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi'nin kurulmasıyla ilgili program ve bölümler yeni fakülteye aktarılmıştır. Fakültemizin tarihçesi için tıklayınız.


  • İTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü web sayfası için tıklayınız.
  • İTÜ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Bölümü web sayfası için tıklayınız